Hem arrow Alla kategorier arrow Case - Internet- och telebanken: Treklövern

Sök på Digiref.se

Ämne

Alla lärresurser

 

Lärresurserna finns även under fliken Alla kategorier.

ReadSpeaker webReader

Case - Internet- och telebanken: Treklövern

Detta case utspelar sig på en nischbank, dvs. en Internet och telefonbank i en av våra större städer. Händelsen utspelar sig på bankens kundtjänstavdelning som är uppdelad i 6 olika team, varav fyra är daggrupper och två kvällsgrupper. Teamgruppen Nordväst består av tio kvinnor och två män. Personalomsättningen är relativt låg och medelåldern på kundtjänstavdelningen är 34 år. Stämningen inom arbetsgruppen har på senare tid varit orolig och ett stort missnöje med Margaretas insats som teammedlem har vuxit. Hon har numera börjat sjukskriva sig varje måndag, istället för som tidigare då hon endast vara borta någon enstaka gång i månaden. Caset avslutat med frågeställningar och diskussionsfrågor som kan diskuteras/refekteras över som studieuppgift. Ett StudentCase som skrivits av student/er på b- och c-nivå vid Institutionen för Ekonomi, Högskolan i Gävle – Gävle Case Forum. Obearbetat med problem och/eller lösningsförslag samt källförteckning. © Författarna till casen.
Sökord: Organisationsteori etik ledarstilar företagskultur
Ämne: Ekonomi och näringsväsen
Kategori: Projekt- och specialarbeten
Författare: Charlotta Göthlund, Susanne Fager
Medförfattare:
År: 2001
Språk: Svenska
Nivågradering: Högskola,Övriga,
Filnamn: case_treklovern.pdf
Filtyp:   pdf (Mediatyp: application/pdf)
Skapare: mbrenner
Skapad den: 2009.04.14 14:59
cfllogga.giflc_vit.gif  gcf.jpg bib_gavle.gifhigcolor.gif